پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۱۳۵
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴

فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: امسال به علت بارش کم باران و کاهش ۳۵ درصدی ذخائر آبی در پشت سدها تولید نیروگاه‌های برق آبی به ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش یافته است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حشمتی با بیان اینکه افزایش دمای هوا و تابستان زودرس در کشور از دیگر عوامل است افزود: این موضوع در استان بوشهر موجب افزایش ۱۵ درصدی در فروردین و افزایش ۱۰ درصدی در اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی اضافه کرد: استفاده از دستگاه استخراج غیرمجاز و رمزارز‌های دیجیتال تبدیل به یک معضل برای صنعت برق کشور شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ادامه داد: مجموعه این عوامل در فروردین و اردیبهشت موجب افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در کشور و افزایش ۳۰ درصدی در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

حشتمی گفت:تعدیل روشنایی معابر و خاموشی چراغ‌های غیرضروری بلوار‌های شهری و بین شهری، پارک‌ها و میادین که تاکنون بیش از ۳۵ هزار چراغ روشنایی تعدیل شده و تا پایان خرداد به ۶۵ هزار چراغ می‌رسد، شناسایی و مبارزه با دستگاه‌های رمزارز‌های غیرمجاز که تا کنون بیش از هزار دستگاه در استان شناسایی شده از جمله اقدامات است.

وی بیان داشت: ملزم نمودن ادارات به کاهش مصرف افزون بر ۵۰ درصدی برق، تغییر ساعات کاری آن‌ها که موجب صرفه جویی ۴۰ مگاواتی درص مرف برق است و انعقاد تفاهمنامه همکاری با بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ مشترک صنعتی، کشاورزی، عمومی و اداری برای کاهش مصرف یلا تغییر ساعت کار از دیگر اقدامات در مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق عنوان کرد: شناسایی رمز ارز‌ها که هرکدام معادل یک کولر گازی، و معادل ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز بیماران کرونایی مصرف دارد و همراهی مردم موجب کاهش ۱۰ درصدی می‌شود.

حشمتی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ هزار مشترک برق در استان داریم که بیش از ۷۰ درصد آن مشترکین خانگی هستند، اما در این میان مشترکین استان جزء پر مصرف‌ترین‌ها در کشور هستند و در حالیکه سرانه مصرف در کشور کمتر از ۳ هزار کیلووات است در استان بیش از ۱۲ هزار کیلوات در هر دوره است به گونه‌ای که پس از هرمزگان در جایگاه دوم مصرف قرار داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر